Vaga dels treballadors dels controls de seguretat a l’Aeroport del Prat

Vaga dels treballadors dels controls de seguretat a l’Aeroport del Prat

La vaga dels treballadors de seguretat de l’empresa Eulen a l’aeroport del Prat causa cues que arriben a les dues hores; tal fet ha provocat que prop d’un miler de passatgers hagin perdut el vol.

Segons ha explicat l’Agència Catalana de Consum al canal 3/24.cat, Eulen està en règim de concessió i la companyia que ha de vetllar pels usuaris és l’empresa pública aeroportuària, és a dir, Aena, que depèn del Ministeri de Foment, ja que cobra una taxa suplementària d’uns 25 euros al bitllet pels filtres de seguretat. I és per aquest motiu que s’ha de dirigir una reclamació de responsabilitat patrimonial a Aena i subsidiàriament al Ministeri de Foment.

“Perquè els particulars tinguin dret a ser indemnitzats per les administracions públiques cal que hagin patit una lesió en qualsevol dels seus béns i drets, sempre que la lesió sigui conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics.”

L’OCUC recorda que aquesta situació vulnera els drets dels consumidors i recomana l’actuació dels afectats mitjançant la reclamació de responsabilitat patrimonial i seguidament els passos per instar la reclamació:

  1. Iniciar una reclamació per responsabilitat patrimonial a Aena.

MINISTERI DE FOMENT https://sede.enaire.gob.es/csee/Satellite?todos=0&c=AdminElec_FP&p=1237542279447&SiteName=AdministracionElectronica&pagename=AdministracionElectronica&cid=1237542509263&pageid=1227011779003

AENA https://serviciostelematicos.aena.es/csee/Satellite?Language=ES_ES&SiteName=AdministracionElectronica&c=AdminElec_FP&cid=1237542509062&p=1237542279447&pageid=1227011779003&pagename=AdministracionElectronica&todos=0

  1. Omplir el formulari amb les dades, el motiu dels perjudicis i imatges amb l’hora que es feia cua.
  2. La tramitació pot fer-se en línia si es té activat el certificat digital d’identificació [email protected] o a través de correu ordinari enviant-ho al Registre General d’Enaire (avinguda d’Aragó 402, 28022, Madrid).

La directora de l’Agència Catalana de Consum, Montserrat Ribera, ha recomanat als afectats fer-se una selfi per tal de que hi hagi constància de l’incident i poder, conjuntament amb la inspecció que Consum ha enviat a l’aeroport, reunir més dades per tal d’aturar aquesta situació.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*