QUÈ SÓN LES REBAIXES?

Les rebaixes són vendes que es realitzen amb la finalitat de donar sortida a articles que no han estat venuts un cop passada la temporada. La duració de les rebaixes serà la que cada venedor consideri convenient .

Habitualment a Catalunya les rebaixes es realitzen en dues temporades a l’any: del 7 de gener al 6 de març i de l’1 de juliol al 31 d’agost.

Les rebaixes són voluntàries, és a dir, els establiments no estan obligats a realitzar-les.

No són rebaixes les modalitats de vendes a preus inferiors als habituals, com són:

  • Las ventes per liquidació: vendes amb preus inferiors per raó de tancament o canvi d’orientació del negoci
  • Els saldos: vendes d’articles passats de moda o deteriorats.

 

REQUISITS DE LES REBAIXES

  • El preu original ha de constar juntament amb el preu rebaixat.
  • Està prohibida la venda, sota el nom de rebaixa, de productes deteriorats, de baixa qualitat o adquirits especialment per aquesta finalitat.
  • Les condicions de venta en època de rebaixes han de ser les mateixes que durant la resta de l’any. A més, les garanties dels productes seran les mateixes i també els sistemes de pagament que accepti el comerciant.

 

CONSELLS PRÀCTICS

  • Comprar després d’haver reflexionat sobre les nostres necessitats i duent una llista prèviament elaborada amb la finalitat d’evitar les compres per impuls.
  • Comparar els preus i distingir entre les rebaixes i altres tipus de ventes especials. El preu rebaixat o el descompte han de figurar a l’etiqueta de l’article al costat del preu no rebaixat, a més, els productes rebaixats s’han de diferenciar dels altres.
  • Hem de comprovar especialment les talles, cremalleres, botons, etcètera. Les rebaixes han d’oferir la mateixa qualitat de sempre a un preu més baix.
  • És necessari informar-se respecte a la possibilitat de canviar l’article comprat. El comerciant només està obligat a fer-ho si l’article és defectuós o bé si anunciava aquesta possibilitat.
  • Convé conservar les factures, tiquets, etiquetes per si hem de formular amb posterioritat qualsevol reclamació. Si hi ha alguna incidència amb la compra d’algun producte, es pot reclamar al venedor.
  • Guardi la publicitat del venedor ja que es pot exigir el seu compliment.