Consells per canviar d’operador de telefonia

Com a organització de consumidors sovint ens pregunten quines són les millors companyies de telefonia fixe, de mòbil o d’internet. Per això, en el Dia Mundial de les Telecomunicacions, que se celebra cada 17 de maig, us volem oferir una sèrie de consells a tenir en compte quan contractem aquest tipus de serveis.

  • Abans de contractar el servei cal que compareu les ofertes dels diferents operadors i escollir la que més s’ajusti al que necessiteu.
  • Teniu dret a canviar d’operador en qualsevol moment conservant el vostre número de telèfon. Per iniciar la portabilitat només cal demanar l’alta a la nova companyia. No és necessari donar-vos de baixa de l’operador anterior.
  • La publicitat és vinculant, de manera que podeu exigir-ne el compliment. Per això és bo conservar-la.
  • És important que demaneu el contracte de prestació de serveis per escrit i que el conserveu. El seu enviament haurà de ser gratuït.
  • Els operadors han de disposar d’un departament o servei especialitzat d’atenció al client gratuït que pugui atendre i resoldre queixes i reclamacions dels seus clients.
  • Si el servei que heu contractat pateix alguna incidència, com ara interrupcions temporals, l’operador us ha de compensar per aquest temps que heu perdut.
  • Reviseu les factures de cada mes per assegurar que compleixen amb els serveis que havíeu contractat. En aquestes s’hi ha de detallar els conceptes dels vostres consums (trucades, missatges, dades d’internet).
  • Si viatgeu a països de fora la Unió Europea cal que us informeu de les tarifes que cobra el vostre operador per rebre trucades o accedir a internet. Dins de la Unió Europea (els 28 països) podeu seguir utilitzant el mòbil sense pagar cap recàrrec.
  • Si teniu algun problema amb la companyia podeu trucar al telèfon gratuït per a incidències i reclamacions i demaneu el número de referència que us correspongui. També podeu presentar una reclamació per escrit en persona a una adreça física que ha de facilitar tant en el contracte com en les factures. Si en el termini de 30 dies no obteniu cap resposta o no esteu satisfets amb la resposta, podeu contactar amb un servei públic d’atenció al consumidor o amb una organització de consumidors com nosaltres.

Sigues el primer a comentar

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


5 × 4 =