Consells per llogar vehicles durant l’estiu

La COVID-19 té conseqüències en la confiança dels turistes. La situació sanitària pot provocar un canvi en l’ordre de prioritats en la vida de moltes persones. És previsible que a curt i mitjà termini, els viatges de llarga distància es redueixin i es recuperin les destinacions de proximitat, perquè generen més confiança psicològica, més sensació de control i menys despesa entre els viatgers.

Davant d’aquest escenari, el lloguer de vehicle sense conductor pot ser una alternativa per molts consumidors i consumidores que volen evitar les aglomeracions.

Abans de llogar un vehicle sense conductor us aconsellem tenir present les següents recomanacions:

  • Compareu les diferents ofertes de lloguer segons les vostres necessitats.
  • Comproveu tots els conceptes inclosos en el preu de l’arrendament:  impostos, assegurances, serveis addicionals, opcions o extres que necessiteu, (cadireta infantil, conductor suplementari, GPS, tarifa de retorn de vehicle en una altra agència, etc), així com qualsevol altre recàrrec, degudament desglossat.
  • Fixeu-vos en la política de combustible i, si escau, el cost que pot suposar tornar el vehicle amb el dipòsit més o menys ple que quan es va recollir.
  • Sol·liciteu o localitzeu les condicions de cancel·lació del contracte.
  • Comproveu les restriccions del lloguer: quilometratge, restriccions de l’edat per conduir el vehicle, vigència o durada de la reserva i zona geogràfica coberta.
  • Informeu-vos de la cobertura de l’assegurança. Generalment es pot contractar a tot risc o bé amb una franquícia per un determinat import.
  • Contracteu preferentment empreses que permeten escollir el mitjà de pagament i que no imposin el pagament amb targeta de crèdit.
  • Porteu sempre a sobre una còpia impresa de la reserva.
  • Pregunteu per la política de la companyia en casos d’avaria i accident. És important que l’empresa us informi sobre els passos a seguir en cas d’accident, danys, robatori, multa o d’altres problemes i facilitar adreces, telèfons i qualsevol altra dada que pugui ser necessària.
  • Si quan aneu a recollir l’automòbil, el model reservat no està disponible, us han de lliurar un d’equivalent. Si us ofereixen un vehicle de gamma superior no heu de pagar més, però  si el vehicle ofert és de gamma inferior us hauran d’ajustar el preu.
  • Examineu el vehicle prèviament amb personal de l’empresa. Preneu nota de qualsevol dany, verifiqueu que hi siguin les opcions o extres sol·licitats i feu-ho signar per algun empleat de l’empresa. Fotografieu els danys visibles.

Així mateix, en el moment de fer la devolució del vehicle us aconsellem tenir present les següents recomanacions:

  • Procureu fer-ho en hores d’obertura de la companyia de lloguer i assegureu-vos que es revisa davant vostre.
  • Si retorneu el vehicle fora d’horari d’obertura, estacioneu-lo en la zona específicament destinada. Podeu fer fotografies per acreditar que el vehicle es desa en bones condicions i evitar que es puguin carregar despeses de reparació.
  • En principi sols us poden cobrar despeses a posteriori si ho heu consentit prèviament i  contactar amb l’entitat emissora de la targeta de crèdit en cas de càrrec injustificat.
  • En cas de dany o robatori, la companyia ha de proporcionar una còpia del contracte de lloguer, un pressupost o factura de reparació i l’acceptació del càrrec via targeta de crèdit en cas de danys o  robatori.

Per últim, si resulta necessari reclamar, des de L’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya us guiarem i assessorarem en aquest procés per a tal d’arribar a una resolució satisfactòria. Ara pots fer-te soci amb un 75% de descompte. 

Sigues el primer a comentar

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


nine + 5 =