Contractar una assegurança: 7 consells que has de saber

Firma d'un contracte. Foto de Cytonn Photography a Unsplash.

Una assegurança, o contracte d’assegurança, és un producte financer que podem contractar per protegir el nostre patrimoni de contingències no previstes.

Ja sigui mèdica, per la llar, pel nostre vehicle, per un viatge, de vida o de qualsevol altre tipus, tots ens hem trobat en la situació d’haver de contractar una assegurança.

És per això que des de l’OCUC, l’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya, volem compartir aquests consells pràctics a tenir en compte a l’hora de contractar-ne una:

  1. Exigeix tenir la pòlissa. Aquest document demostra l’existència de l’assegurança i és on figuren totes les condicions.
  2. Les asseguradores estan obligades a complir les ofertes que fan. Si una companyia et fa una oferta, aquesta serà vàlida durant 15 dies, o 20 si es tracta d’una assegurança obligatòria per al teu vehicle.
  3. Llegeix i entén totes les condicions. Dedica el teu temps a llegir i estudiar amb calma i deteniment totes les condicions de l’assegurança. Les dades del prenedor, el concepte assegurat, el beneficiari, la quantitat assegurada, l’import de la prima, el venciment i durada del contracte i la forma de pagament i renovació.
  4. L’asseguradora no pot pujar el preu de la prima. En cas de pròrroga, l’entitat asseguradora només podrà fer-ho si està recollit de forma explícita en la pòlissa o si té l’autorització del consumidor assegurat.
  5. Tens 7 dies per comunicar un sinistre des que te n’has assabentat. La pòlissa pot determinar-ne un de més elevat.
  6. Un mes d’antelació si vols donar-te de baixa del servei. Si vols finalitzar la relació amb la teva companyia actual has d’avisar-los abans d’un mes de la finalització del contracte. En cas que contractis una nova assegurança tingues present l’entrada en vigor de la nova assegurança i la data de finalització de l’antiga.
  7. Com has d’actuar en cas de desavinença? El primer que has de fer és reclamar a la pròpia assegurança, que ha de tenir un telèfon obligatòriament gratuït. En cas que no rebis resposta al cap d’un mes pots acudir a la Oficina Municipal d’Informació al Consumidor corresponent del teu municipi, a l’Agència Catalana de Consum o a la Direcció General d’Assegurances i Fons de Pensions

L’OCUC som una associació privada sense ànim de lucre, democràtica i independent, que des de 1978 assumeix les funcions de defensar, educar, difondre, promoure i representar els drets del conjunt dels consumidors i els usuaris de Catalunya.

Fes-te soci i gaudiràs d’assessorament gratuït, visites concertades al nostre departament jurídic i molts altres avantatges.

Sigues el primer a comentar

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


10 − 8 =