Crisi del coronavirus: comerç on-line i a distància

Durant la crisi sanitària en la que ens trobem tots els comerços no considerats essencials estan tancats al públic, el que significa que els consumidors només podem adquirir productes essencials. Ara bé, hi ha una forma de comerç que ha estat considerada essencial: El comerç electrònic i a distància.

Grans plataformes de comerç, però també altres comerços on-line s’estan beneficiant d’aquesta situació en que molts usuaris troben que comprar per internet és l’única via per la que poden adquirir certs productes que no són de necessitat bàsica.

Des de L’OCUC, L’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya, fem una crida a exercir el consum responsable aquests dies. En els inicis d’aquesta crisi recollíem alguns consells a tenir en compte a l’hora d’anar a comprar. És important que aquelles persones que són població de risc no es trobin el comerç electrònic col·lapsat.

Pel que fa el comerç electrònic i compres a distància cal destacar que s’han interromput els períodes de devolució, que continuaran comptant a partir del dia que s’aixequi l’estat d’alarma.

Recorda que en aquest tipus de compres tens dret a desistir del producte o servei que compres durant 14 dies naturals des que l’has rebut a casa, o en el cas que ens pertany des que s’aixequi l’estat d’alarma. Recorda que el dret de desistiment és un dret irrenunciable, pel que sempre que es realitzi una compra per internet, a distància o fora de l’establiment comercial sempre aplica. Encara que existís una clàusula contractual per forçar la renúncia de l’usuari a aquest dret, aquesta clàusula seria nul·la.

Per més informació sobre els drets de les persones consumidores i aquesta crisis sanitària, pots consultar la guia que hem elaborat i que mantenim actualitzada diàriament.

Consulta la guia 'Crisi del coronavirus: Guia de consum'

Sigues el primer a comentar

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


14 + 2 =