Crisis del coronavirus i serveis per quotes.

Som moltes les persones consumidores que estem subscrites a serveis mensuals, que paguem la quota cada mes i que degut a la situació d’excepcionalitat actual no podem gaudir. Gimnasos, classes presencials, activitats extraescolars, … podrien ser-ne alguns exemples.

El fet de trobar-nos en aquesta situació d’excepcionalitat implica que les empreses no poden oferir aquests serveis per una causa de força major. En l’àmbit de consum això significa que l’empresa no pot donar aquest servei per una causa sobrevinguda o inevitable i aliena a la voluntat de l’empresa, com evidentment és el cas actual.

Les empreses no podran cobrar aquells serveis que els seus clients no hagin pogut gaudir i per tant si teníem una quota mensual, l’empresa només ens hauria d’haver passat la part proporcional de la quota corresponent als dies en què el confinament o el tancament d’aquests establiments no s’havia decretat.

En cas que ens hagin cobrat la quota sencera i que no hàgim pogut gaudir dels serveis el primer que hem de fer és dirigir-nos a l’empresa i informar-nos dels motius pels quals han procedit així. Si efectivament l’empresa assumeix l’error i ens retorna els diners o ens ofereix un descompte pel futur, és recomanable acceptar la seva proposta. Tanmateix l’usuari té dret al retorn dels diners que ha pagat per un servei que no ha pogut gaudir i per tant pot exigir-ho a l’empresa.

Si l’empresa no compleix amb la seva obligació de cara la persona consumidora recomanem deixar constància per correu electrònic i un cop es normalitzi la situació de confinament dirigir-nos a l’establiment i presentar un full de reclamacions oficial. Cal tenir en compte que normalment l’empresa té 30 dies per donar una resposta al client.

Si es dona la situació que l’empresa no respon o la resposta no és satisfactòria per la persona consumidora, ha arribat el moment de formalitzar el procés de reclamació. Caldrà doncs dirigir-se a la OMIC del teu municipi o a una organització de consumidors com L’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya.

Des de L’OCUC seguim atenent a usuaris i consumidors a través del nostre correu electrònic i el nostre telèfon.

Consulta la nostra guia sobre aquesta sobre la crisis sanitària i com està afectant els temes de consum. La mantenim actualitzada a diari.

Sigues el primer a comentar

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


3 × one =