El projecte #Foodmapping, una anàlisi de l’oferta alimentària dels barris

Aquest dilluns 4 de març a la Seu de la Creu Roja s’ha presentat els resultats del projecte #FoodMapping, una exploració participativa dels entorns alimentaris dels barris metropolitans de Barcelona. Darrera aquesta iniciativa hi ha la consultoria Ideas for change. L’objectiu d’aquest pla pilot és trobar relacions entre l’oferta alimentària disponible en diferents barris i els hàbits alimentaris dels veïns.

La presentació ha començat amb el coordinador general del Pla Estratègic de Mobilitat de Barcelona, Oriol Estela, i el director de planificació estratègica de l’AMB, Francesc Magrinyà, que han parlat sobre el seu paper en la promoció d’una carta alimentària per a Barcelona, que inclou projectes com el Big Diet(a).

A continuació, la CEO de Ideas for Change ha explicat com es va desenvolupar el projecte i ha presentat els resultats obtinguts. Per portar-lo a terme es va buscar a veïns dels barris de Sant Ildefons (Cornellà), Fondo (Santa Coloma) i Vila de Gràcia (Barcelona). A través d’una aplicació mòbil es va recollir les dades de compra d’una mateixa recepta.

La tècnica de programes d’Inclusió Social de la Creu Roja, Melanie Cassarino, ha explicat el treball posterior de taller de co-creació amb els veïns que van participar. En aquest taller, a part de cuinar la recepta tots junts, es va poder analitzar les problemàtiques que havien trobat en tot el procés.

Les principals conclusions que han extret d’aquest projecte és la diferència de preus entre els barris que han participat, la dificultat d’entendre l’etiquetatge dels productes i la generació excessiva de residus pels embalatges.

Sigues el primer a comentar

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


thirteen + one =