Pep Riera: “Un consumidor ben informat ha de ser exigent amb el que compra”

Dins de la campanya de Consum de Proximitat que estem portant a terme des de L’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya comencem un cicle d’entrevistes amb diferents persones que ens poden donar la seva visió i experiència sobre aquest tema. En primer lloc, hem parlat amb Pep Riera, pagès de Mataró, que va ser Coordinador General del sindicat agrari Unió de Pagesos entre 1976 i 2000. Durant molts anys ha estat activitats molt reconegut i seguit en el moviment ecologista (en campanyes com la Campanya contra el Quart Cinturó, Stop Karting de Llinars, el Pla Decideix). A més ha col·laborat amb diversos programes de televisió.

En aquesta entrevista hem parlat per una banda del món de l’agricultura i la pagesia. L’estat en que es troba actualment aquest sector, si s’ha sabut adaptar a les innovacions tecnològiques actuals, el paper de les institucions i també sobre el malbaratament alimentari. D’altra banda, també hem parlat sobre la producció d’aliments, l’etiquetatge de productes, del consum de proximitat i del paper que tenen els consumidors en aquest àmbit. Sobre aquest tema, Pep Riera ha explicat que “Un consumidor ben informat ha de ser exigent amb el que compra”.

Sigues el primer a comentar

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


20 − nineteen =