Fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia
Si vols iniciar una queixa, reclamació o denúncia de consum en el mateix moment en què s’origina el conflicte, pots fer-ho sol·licitant al propi establiment els fulls oficials de queixa, reclamació o denuncia, que porten l’escut de la Generalitat de Catalunya.
Si no has obtingut resposta satisfactòria transcorregut el termini d’un mes a comptar des del dia que l’altra part té coneixement de la queixa, reclamació o denuncia, pots fer arribar el full oficial als organismes habilitats, que són:
- Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) del teu municipi. En el cas que no hi hagi aquesta oficina, et pots adreçar a l’oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) o pots presentar-lo directament a l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya per via telemàtica.
- Col·legis professionals respecte els seus col·legiats.
- Les organitzacions de consumidors respecte els seus associats, com és el cas de l’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya.
Si has tramitat una denuncia per uns fets presumptament constitutius d’infracció administrativa, l’Administració competent ha d’iniciar el procediment administratiu sancionador que pot finalitzar amb la imposició d’una sanció a l’empresa denunciada o amb el seu sobreseïment si finalment els fets no resulten ser constitutius d’infracció.