Garantia de productes
La persona venedora està obligada a lliurar-te productes i/o serveis que siguin conformes amb el contracte de compravenda i a respondre davant teu de qualsevol falta de conformitat que es manifesti en un termini de tres anys des del lliurament. Pel que fa al subministrament de continguts o serveis digitals, el termini és de dos anys.
Si el producte no és conforme amb el contracte, pots optar entre exigir la seva reparació o substitució, excepte en el cas que una d’aquestes dues opcions resulti objectivament impossible o desproporcionada.
La reparació té una garantia de 6 mesos i en el cas que hagis optat per la substitució, no s’inicia un nou termini de garantia, sinó que es torna a activar el còmput del termini pendent de la garantia del producte original.
Durant un termini mínim de 10 anys des que un bé deixi de fabricar-se, s’ha de garantir l’existència d’un servei tècnic adequat postvenda i de peces de recanvi, de les quals no se’n podrà incrementar el preu en les reparacions.
A banda de la garantia legal, els establiments et poden oferir una garantia comercial que n’ampliï la cobertura. La garantia comercial, a diferència de la garantia legal, podrà estar condicionada o limitada.