POLÍTICA DE PRIVADESA
DADES DEL RESPONSABLE DEL TRACTAMENT
Raó Social: L’ORGANITZACIO DE CONSUMIDORS I USUARIS DE CATALUNYA (d’ara endavant, la “Empresa” o el “Responsable”).
CIF: G08672206
Domicili: Carrer de Roger de Llúria, 115, 1², 08037 Barcelona
Telèfon: 934174737
Email per a comunicacions en matèria de Protecció de dades: administraciolocuc@ocuc.cat
1.1. Normativa aplicable
La Nostra Política de Privacitat s’ha dissenyat d’acord amb el Reglament General de Protecció de Dades de la UE 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i en el que no contradigui l’esmentat Reglament, pel que es disposa en el marc legislatiu espanyol en matèria de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
En facilitar-nos les seves dades, vostè declara haver llegit i conèixer la present Política de Privacitat, prestant el seu consentiment inequívoc i exprés al tractament de les seves dades personals d’acord a les finalitats i termes aquí expressats.
L’Empresa podrà modificar la present Política de Privacitat per adaptar-la a les novetats legislatives, jurisprudencials o d’interpretació de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades. Aquestes condicions de privacitat podran ser complementades per l’Avís Legal, Política de Cookies i les Condicions Generals que, si escau, es recullin per a determinats productes o serveis, si aquest accés suposa alguna especialitat en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
1.2. Delegat de Protecció de Dades
L’empresa no té Delegat de Protecció de Dades.
- FINALITAT DEL TRACTAMENT DE LES DADES PERSONALS
El tractament que realitzem de les seves dades personals respon a les següents finalitats:
– Proporcionar-li informació relacionada amb els productes i serveis que ofereix la nostra empresa i que detallen en aquest web cita.
– Realitzar la contractació dels nostres serveis mitjançant l’acceptació del corresponent pressupost / demanat i/o la signatura d’un contracte mercantil.
– Enviar-li per correu electrònic i/o postal les notícies i novetats sobre la nostra entitat, així com les actualitzacions del nostre catàleg de productes i serveis.
2.1. Termini de Conservació de les seves dades
Conservarem les seves dades personals des que ens doni el seu consentiment fins que ho revoqui o bé sol·liciti la limitació del tractament. En tals casos, mantindrem les seves dades de manera bloquejada durant els terminis legalment exigits.
- LEGITIMACIÓ I DADES RECAPTADES
La legitimació per al tractament de les seves dades és el consentiment exprés atorgat mitjançant un acte positiu i afirmatiu (emplenar el formulari corresponent i marcar la casella d’acceptació d’aquesta política) al moment de facilitar-nos les seves dades personals.
3.1. Consentiment per tractar les seves dades
En emplenar els formularis, marcar la casella “Accepto la Política de Privacitat” i fer clic per enviar les dades, o en remetre correus electrònics a l’Empresa a través dels comptes habilitats a aquest efecte, l’Usuari manifesta haver llegit i acceptat expressament la present política de privacitat, i atorga el seu consentiment inequívoc i exprés al tractament de les seves dades personals conforme a les finalitats indicades.
3.2. Categories de dades
Les dades que es recapten es refereixen a la categoria de dades identificatives, com poden ser: Nom i Cognoms, Telèfon, Adreça Postal, Empresa, Correu electrònic, així com l’adreça IP des d’on accedeix al formulari de recollida de dades.
- MESURES DE SEGURETAT
Dins del nostre compromís per garantir la seguretat i confidencialitat de les seves dades de caràcter personal, li informem que s’han adoptat les mesures d’índole tècnica i organitzatives necessàries per garantir la seguretat de les dades de caràcter personal i evitar la seva alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat, tenint en compte l’estat de la tecnologia, la naturalesa de les dades emmagatzemades i els riscos al fet que estiguin exposats, segons l’Art. 32 del RGPD EU 679/2016.
- CESSIÓ DE DADES
No es preveuen cessions de dades ni transferències internacionals de les seves dades, a excepció de les autoritzades per la legislació fiscal, mercantil i de telecomunicacions així com en aquells casos en els quals una autoritat judicial ens ho requereixi.
- DRETS DE L’USUARI
Qualsevol interessat té dret a obtenir confirmació sobre si estem tractant dades personals que li concerneixin, o no. Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar la seva supressió quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessaris per a les finalitats que van ser recollides. En determinades circumstàncies, els interessats podran sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades, en aquest cas únicament els conservarem per a l’exercici o la defensa de reclamacions. Per motius relacionats amb la seva situació particular, els interessats podran oposar-se al tractament de les seves dades. El Responsable del fitxer deixarà de tractar les dades, excepte per motius legítims imperiosos, o l’exercici o la defensa de possibles reclamacions.
D’acord amb la legislació vigent té els següents drets: dret a sol·licitar l’accés a les seves dades personals, dret a sol·licitar la seva rectificació o supressió, dret a sol·licitar la limitació del seu tractament, dret a oposar-se al tractament, dret a la portabilitat de les dades i així mateix, a revocar el consentiment atorgat.
6.1. Com exercitar els meus drets?
Per exercir els seus drets, ha de dirigir-se al responsable, sol·licitant el corresponent formulari per a l’exercici del dret triat. Opcionalment, pot acudir a l’Autoritat de Control competent per obtenir informació addicional sobre els seus drets. Les dades de contacte per a l’exercici dels seus drets són el telèfon 934174737 i el correu electrònic: administraciolocuc@ocuc.cat. Recordi acompanyar una còpia d’un document que ens permeti identificar-li.
- CONSENTIMENT PER A ENVIAMENT DE COMUNICACIONS ELECTRÒNIQUES
Així mateix, i d’acord amb l’establert en la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i del Comerç Electrònic, completant el formulari de recollida de dades i marcant la corresponent casella “Accepto l’enviament de comunicacions electròniques”, aquesta atorgant el consentiment exprés per enviar-li a la seva adreça de correu electrònic, telèfon, fax o un altre mitjà electrònic en enviament d’informació sobre l’Empresa.