Has pagat de més per la factura del gas? Endesa reconeix errors a les factures de gener

Feb 11, 2025Actualitat, Notícies

L’energètica ha confessat que algunes de les factures de gener sota el concepte “Quota regularització consum” són superiors al preu correcte, però pretén resoldre-ho en els pròxims dies

Alguns clients d’Endesa han rebut aquest mes de gener una factura del gas molt superior a l’esperada, arribant inclús a multiplicar-se per cinc el preu habitual. Aquest error, tal com ha explicat la companyia, es deu a enviament de les factures sota un concepte erroni. Les factures rebudes amb el concepte “Quota regularització consum” són els rebuts amb la diferència entre el consum estimat i el consum realitzat. Per tant, aquesta factura és el pagament de la diferència en cas que s’estigués pagant un consum inferior al consum real. No obstant això, segons ha informat Endesa a El món a RAC1, la companyia ha emès per error aquesta factura a 40.000 consumidors. 

Com a solució a aquest problema, Endesa ha demanat als seus clients que no retornin la factura, sinó que un cop fet el pagament, la companyia retornarà la diferència a aquells qui se’ls ha cobrat de més. En aquest cas, afirma l’energètica, retornar la factura no seria el millor mètode per a resoldre el problema, ja que no només suposa deixar de pagar el preu inflat, sinó també el consum real. Aquest retorn de la factura podria suposar l’obertura d’un procés per impagament i afectar els clients. Posar una reclamació informant que el cobrament que hem rebut és superior a l’habitual i esperat és la millor manera de notificar la companyia i demanar la rectificació. 

👉 Si aquest és el teu cas, contacta amb nosaltres i t’ajudarem!