Els dies 20 i 21 de novembre de 2025 van tenir lloc a Barcelona les IV Jornades Internacionals d’Arbitratge de Consum. Enguany, l’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya hi va participar activament, prenent part en els debats i en els espais de reflexió.
El programa va incloure diverses intervencions i taules rodones on es van analitzar qüestions rellevants sobre l’arbitratge de consum, tant des d’una perspectiva nacional com internacional.
Un dels punts centrals va ser la importància de l’arbitratge com a mecanisme àgil per resoldre controvèrsies entre consumidors i empreses privades. Es va remarcar que, com a mètode alternatiu de resolució de conflictes, resulta menys complex que la via judicial, habitualment més lenta i costosa.
Per tant, el mètode de l’arbitratge adquireix cada vegada més rellevància. Com més empreses privades s’hi adhereixin, més beneficiós resultarà per assolir solucions equilibrades que afavoreixin ambdues parts i garanteixin el ple respecte dels drets dels consumidors.

