Alerta sanitària sobre productes cosmètics: Vichy Lifactiv

Jun 10, 2022Actualitat

Des del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, concretament el Servei de Control Farmacèutic i Productes Sanitaris, s’ha creat una nova nota d’alerta sanitària. S’informa sobre els riscos que l’ús d’aquests productes cosmètics pot suposar per a les persones consumidores i unes recomanacions de les actuacions a fer per evitar-los i/o prevenir-los.

És necessari posar en coneixement de la ciutadania els productes afectats per aquestes alertes sanitàries. La difusió pública d’aquestes alertes sanitàries es fa des del Canal Medicaments i Farmàcia de la Generalitat de Catalunya.

En aquest marc, us fem arribar l’alerta sanitària sobre el producte cosmètic amb la marca Vichy Lifactiv. Es tracta d’una caixa que conté diverses ampolles de vidre amb sèrum antiedat. L’empresa L’Oreal que fabrica i comercialitza aquests productes de la marca Vichy, de la seva divisió Cosmétique Active Internacional, ha comunicat que ha observat que el vidre de l’ampolla pot debilitar-se amb el pas del temps, depenent de les condicions d’emmagatzematge i que, en aquests casos, no es pot garantir l’obertura segura de les ampolles. L’estimació de què tingui lloc aquesta incidència és extremadament baixa.

La mesura adoptada per l’empresa L’Oreal és el cessament de comercialització, també a les pàgines web, retirada del mercat i recuperació dels usuaris finals a tots els Estats Membres de la Unió Europea on es comercialitza aquest producte. També ha demanat a tots els distribuïdors (oficines de farmàcia, parafarmàcies, etc), la retirada dels productes afectats dels punts de venda i/o en els llocs de comerç electrònic, així com que informin als/a les usuaris/àries finals de la recuperació del producte. Per això, ha implementat un dispositiu per demanar a les persones que tinguin el producte que no l’utilitzin i es posin en contacte amb l’empresa per a la seva devolució i reemborsament a través del telèfon 900 303 050 o la seva pàgina web.

Recomanem a les persones consumidores que no adquireixin cap unitat d’aquest producte. Si es disposa d’alguna unitat, deixar-la de fer servir i contactar amb l’empresa a través dels mitjans mencionats anteriorment.

 

Per a més informació sobre aquest i altres temes de consum, contacta amb nosaltres a través de la nostra pàgina ocuc.cat, o a Twitter i Instagram.