PASSOS A SEGUIR PER A RECLAMAR ELS TEUS DRETS COM A CONSUMIDOR
T’adjuntem un vídeo on expliquem de manera fàcil i dinàmica els passos a seguir en cas que necessitis posar una reclamació relacionada amb el consum.
Si has tingut un problema amb un bé o servei adquirit i consideres que els teus drets com a consumidor han estat vulnerats, és important saber com actuar per poder reclamar de manera efectiva.

Per on començar? El primer pas és adreçar-te a l’establiment o empresa on vas adquirir el producte o contractar el servei. Ells han de facilitar-te els fulls de reclamació, queixa i denúncia. L’empresa té un termini de 30 dies per respondre a la teva sol·licitud.

Si no reps resposta dins d’aquest termini o si la resposta no és satisfactòria, el següent pas és formalitzar la teva reclamació. Pots acudir a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) o a una organització de consumidors, com l’OCUC, que et pot assessorar i ajudar a gestionar la teva reclamació.

Un cop ens expliquis el teu cas, iniciarem una mediació entre tu i l’empresa per intentar arribar a un acord. L’empresa té 30 dies per respondre a les nostres propostes. Si l’empresa accepta les nostres condicions, la reclamació es resol aquí.
Si no s’arriba a un acord satisfactori, la nostra organització t’orientarà cap a altres vies, com l’arbitratge de consum o, en funció del cas, la via judicial.

En cas que necessitis més informació sobre el procés o si tens dubtes sobre com reclamar, posa’t en contacte amb nosaltres a través del nostre web o per telèfon.