Des de l’Agència Catalana del Consum han emès un conjunt de consells i recomanacions per quan aparegui una situació en la qual s’hagi d’escollir una empresa de serralleria, reparacions, etc. Últimament, aquest sector està experimentant un grau d’intrusisme alt i en conseqüència moltes persones usuàries acaben essent enganyades.
Primer de tot, no confiï dels adhesius amb telèfons que ofereixen serveis de serralleria que pot trobar pel carrer, ja que poden ser negocis fraudulents. De fet, posar aquest adhesiu està prohibit pel mateix Gremi de Serrallers de Catalunya.
Si vol cercar una empresa o professionals via internet, no es quedi amb la primera opció; ja que sol ser publicitat. Cerqui més opcions i desconfiï sempre d’aquelles que comporten imports elevats.
Si, per contra, en vol cercar via telefònica, desconfiï totalment sempre dels telèfons que inicien la seva numeració en 118, ja que són de tarifació especial i, per tant, tenen un cost elevat.
Sempre és important demanar l’elaboració d’un pressupost complet abans de contractar qualsevol servei. El pressupost és necessari que inclogui dades d’identificació de l’empresa o professional, els serveis inclosos, el preu de cadascun dels serveis i el cost total i final, amb els impostos corresponents inclosos.
Li recomanem la contractació d’un serraller a una persona de confiança i, si no, li recomanem que contacti a alguna de les empreses adherides al Gremi de Serrallers de Catalunya.