Els productes que fins ara duien el logotip del Pacte, el podran substituir per un de creació pròpia, per la menció “sense gluten” o bé per la Marca Espiga Barrada propietat de l’Associació de Societats de Celíacs d’Europa.
Després de la reunió entre el director de l’Agència Catalana del Consum i representants de l’Associació Celíacs de Catalunya i d’empreses adherides al Pacte per a les persones celíaques, s’ha acordat posar fi a l’ús del logotip del Pacte. Els fabricants que tinguin embalatge imprès amb la marca registrada “Apte per a celíacs”, podran continuar utilitzant-lo fins al trencament d’estoc.
En el context actual, en què diversos reglaments europeus determinen les mencions obligatòries d’ingredients que poden causar al·lèrgies o intoleràncies, entre els quals trobem el gluten, la intermediació de Consum per identificar els productes per a persones celíaques ha deixat de tenir el sentit pel qual va néixer inicialment, ja que aquesta seguretat queda garantida per les normes que ja ho preveuen.
Fa vint anys, l’Agència, amb la col·laboració de l’Associació, va ser pionera amb la creació del Pacte per a les persones celíaques, ja que van ser els primers a vetllar per la seguretat alimentària del col·lectiu celíac. L’homogeneïtzació de l’etiquetatge sense gluten, sota una marca registrada, va oferir seguretat al col·lectiu en un temps en què encara no hi havia obligatorietat de declarar els al·lergògens a l’etiquetatge dels productes i, per tant, les persones celíaques tenien dificultats per saber quins productes eren aptes pel seu consum.
Imatge del logotip del Pacte per a les persones celíaques: