Posem a la vostra disposició el full oficial de reclamacions

Apr 28, 2025Actualitat, Notícies

Tot i que els establiments estan obligats a disposar del full oficial de reclamacions, des de l’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC) el facilitem als consumidors per agilitzar el procés de reclamació

En situacions en què cal presentar una reclamació com a persones consumidores, és imprescindible presentar el full oficial de reclamacions a l’establiment o servei. Aquest document és el primer pas per formalitzar qualsevol queixa davant d’un establiment o servei.

Tots els establiments oberts al públic estan legalment obligats a disposar d’aquest full i a facilitar-lo immediatament a qualsevol persona que el sol·liciti. No fer-ho pot suposar una infracció en matèria de drets dels consumidors.

Tot i això, en molts casos no és senzill obtenir aquest full: no sempre es facilita de manera àgil als establiments i tampoc és fàcil de localitzar a través dels canals oficials.

Per això, i amb la voluntat de fer-vos aquest pas més senzill, posem a la vostra disposició el full oficial de reclamacions directament des de la nostra web perquè l’envieu a l’establiment o servei al qual voleu reclamar. D’aquesta manera, si mai el necessiteu, el podreu descarregar fàcilment i iniciar la vostra reclamació còmodament.

Posteriorment a enviar el correu amb el full de reclamació a l’establiment o servei, l’empresa té 30 dies per donar resposta. En cas que no respongui en aquest termini, podeu acudir a l’OCUC per rebre assessorament sobre com gestionar la reclamació.

Si necessiteu assessorament o teniu qualsevol pregunta sobre com presentar la vostra reclamació, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres. A OCUC estem a la vostra disposició per ajudar-vos en tot el procés. A més, us animem a fer-vos socis per gaudir de tots els nostres serveis de defensa i assessorament en matèria de consum.

 

​👉​📃 ​Podeu descarregar el document aquí: