Recomanacions per quan rebeu trucades d’empreses comercials de llum i gas

Jul 7, 2023Actualitat, Blog

Amb les pujades del preu de l’electricitat, les empreses comercialitzadores de llum i gas han intensificat les seves ofertes amb trucades comercials que ofereixen canvis de tarifa, o fins i tot, canvis de companyia.

Per evitar la contractació de serveis no desitjats o canvis de comercialitzadora sense el vostre consentiment, l’Agència Catalana de Consum va realitzar les recomanacions següents:

  • Les empreses no poden oferir-vos productes o serveis per mitjà de trucades o missatges telefònics sense la vostra acceptació
  • No us precipiteu a l’hora d’acceptar les ofertes que us puguin fer; demaneu que us les facilitin per escrit per estudiar-les amb calma
  • No faciliteu les vostres dades bancàries, ni dades personals o factures anteriors, si no esteu segurs de voler contractar
  • Abans de decidir-vos, compareu preus i serveis
  • Per poder gaudir del bo social (tarifa elèctrica més econòmica), cal que estigueu acollits a la tarifa de preu regulat o PVPC
  • Si us ofereixen canviar de subministrador, abans heu de revisar si teniu algun compromís de permanència amb la companyia actual, ja que us poden cobrar una penalització
  • Si decidiu acceptar una oferta, cal que posteriorment la confirmeu per escrit en paper, per correu electrònic o amb un missatge SMS, entre d’altres
  • Guardeu una còpia de l’oferta i del contracte. Si la contractació s’ha realitzat per telèfon, teniu 14 dies per anul·lar-ho, això s’anomena dret al desistiment

En cas de desavinença amb l’empresa, adreceu-vos-hi per qualsevol canal que us permeti conservar-ne una prova, com fulls de reclamació, formularis web o correu electrònic.

Per més informació sobre les reclamacions podeu entrar en aquest enllaç: https://ocuc.cat/fulls-oficials-de-queixa-reclamacio-i-denuncia/