L’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya ha tingut recent coneixement sobre el tancament sense previ avís de diversos centres de depilació làser de la cadena Centros Único.
Hem tingut el coneixement del tancament de diversos centres de depilació làser i medicina estètica de la cadena Centros Único en diferents ciutats espanyoles. Això ha generat preocupació entre els usuaris, els qui tenen dret a sol·licitar el reemborsament dels tractaments no rebuts.
Drets dels Consumidors i Recomanacions
L’empresa responsable està obligada a complir amb els serveis contractats. En cas contrari, ha de reemborsar l’import dels tractaments no realitzats. Per això, presentem els següents consells:
- Presentar reclamació: reclamar directament al centre per a exigir el compliment de les seves obligacions.
- Cancel·lar el finançament: notificar a l’entitat financera i sol·licitar la paralització dels cobraments si els tractaments van ser finançats.
- Si ha pagat amb targeta de crèdit o en efectiu: contactar amb la seva entitat financera per a informar-se de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs. Si el banc no li anul·la els càrrecs, ha de dirigir-se a la via judicial.
- Sol·licitar l’historial clínic: sol·licitar la seva història clínica per a poder reclamar per la part no realitzada del tractament en cas de concurs de creditors.
- Conservar documentació: guardar tota la documentació relacionada amb els pagaments i el contracte fins que es recuperi els diners.
Aquí trobaran més informació i recomanacions de l’Agència Catalana de Consum.
Assessorament en matèria de consum
L’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya està disponible per a proporcionar assessorament i informació sobre els passos a seguir en aquest procés. Els afectats que considerin que han estat víctimes d’una estafa han de presentar una denúncia davant les autoritats competents.