Resultats de l’enquesta sobre els hàbits de consum a Catalunya

Sep 6, 2023Actualitat, Notícies

El passat 28 d’agost l’Agència Catalana del Consum, del Departament d’Empresa i Treball, va publicar l’informe de resultats de la darrera Enquesta sobre els hàbits de consum a Catalunya, que analitza quines són les inquietuds de la ciutadania en aquesta matèria.

Una de les dades destacades d’aquest informe és que la publicitat enganyosa és la pràctica comercial que més preocupa a la ciutadania (48% de les persones enquestades). En aquest sentit, més de la meitat dels consumidors reconeix haver estat víctima de publicitat enganyosa en algun moment, tot i que només el 10,5% diu haver-ho denunciat.

Una altra de les dades destacades de l’Enquesta d’hàbits de consum és que el 45,5% de les persones consumidores manifesten sentir-se protegides davant de possibles incidències en les seves relacions de consum. El percentatge de persones que es senten desprotegides augmenta entre la població de més edat, un col·lectiu que el Codi de consum de Catalunya insta a protegir especialment.

A banda de l’ús de publicitat enganyosa, altres aspectes relacionats amb el consum que preocupen la ciutadania són els augments injustificats de preu (45%), els problemes relacionats amb l’atenció postvenda (43%), els enganys (40%) o la inclusió de clàusules abusives en els contractes (31%), pràctica que l’any passat va ser la infracció sancionada amb un import més alt per part de l’Agència Catalana del Consum.

Quan a l’exercici dels seus drets, el 91% de les persones que han participat en l’enquesta coneixen el procediment per reclamar en cas de patir un problema relacionat amb la compra d’un producte o la contractació d’un servei.

L’Enquesta s’ha elaborat mitjançant 1.000 entrevistes telefòniques a persones majors de 16 anys d’arreu de Catalunya, realitzades durant el mes de novembre de l’any passat.

Informe de resultats sobre els hàbits de consum a Catalunya:

 

Informe de resultats