Notícies
Primer, reclama al teu banc
El Banc d’Espanya, davant l’allau de reclamacions que rep, fa saber una sèrie de consells i obligacions que tenen els consumidors abans de reclamar directament al banc central espanyol. Abans de presentar una reclamació directa al Banc d’Espanya, és imprescindible...
Fem un cicle de xerrades informatives a Mataró
Darrerament, un membre de l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC) i enginyer industrial, ha estat i està conduint diverses activitats d'aprenentatge relacionades amb l'electricitat i el consum, dins del Programa Electrollar, a l'Espai Gatassa, un...
Alerta sanitària de diversos productes cosmètics
Des de la Direcció General d’Ordenació i Regulació Sanitària s’ha creat una nova nota d’alerta sanitària. S’informa sobre els riscos que l’ús d’aquests productes cosmètics poden suposar per a les persones consumidores i unes recomanacions de les actuacions a realitzar...
Com ens afectarà la pujada de l’IVA en la factura de la llum?
Al gener de 2024, el mercat elèctric ja va experimentar una pujada en les seves factures del 5% al 10%, tal i com va decretar el govern espanyol al BOE. Amb aquesta primera pujada de l’IVA es va acordar també que es mantindrien sempre i quan els preus del mercat...
Celebra el Dia del Consumidor defensant els teus drets
En un món on els consumidors exerceixen un paper crucial en l'economia, és essencial recordar que tenim drets que han de ser respectats i protegits. En honor al Dia del Consumidor, volem reiterar el nostre compromís d'assegurar que els nostres drets com a consumidors...
Dia del consumidor – Acció conjunta altres entitats
En la societat actual, marcada per un consum accelerat, globalitzat i canvis constants, la celebració del Dia del Consumidor adquireix una dimensió especial; representa una oportunitat per atorgar valor al paper que les associacions de consumidors i usuaris juguem en...
Pràctiques il·legals en serveis de restauració
Les pràctiques il·legals que s’observen en alguns bars o restaurants poden ser objecte de reclamació o denúncia davant l’Agència Catalana del Consum. Hi ha certes pràctiques irregulars en els serveis de restauració que les persones consumidores i usuàries haurien de...
IX Jornada MPAC, presentació de resultats de l’enquesta d’hàbits de compra i consum 2023
El passat 26 d’octubre, vam estar a Madrid per escoltar la presentació dels resultats de l’enquesta d’hàbits de compra i consum del 2023 realitzada per la Mesa de Participación Asociaciones de Consumidores (MPAC), en la qual s’analitza anualment el comportament dels...
Què és un arbitratge de consum?
L’arbitratge de consum és un mecanisme extrajudicial de resolució de conflictes que és voluntari, gratuït i molt més senzill i àgil que no pas la via judicial. Per tant, en una relació de consum, l’arbitratge esdevé la via òptima per resoldre les reclamacions....
Alerta sanitària de productes cosmètics: Emoji Body Spray
Des de la Direcció General d’Ordenació i Regulació Sanitària s’ha creat una nova nota d’alerta sanitària. S’informa sobre els riscos que l’ús d’aquests productes cosmètics poden suposar per a les persones consumidores i unes recomanacions de les actuacions a realitzar...