Què fer en cas que ens perdin la maleta a l’aeroport?

Jul 25, 2023Actualitat, Blog

El primer que has de fer és dirigir-te al taulell d’informació o al de la companyia amb la qual has viatjat. Aquí hauràs d’omplir el Part d’Irregularitat d’Equipatge (PIR), és imprescindible fer aquest document abans de sortir de l’aeroport per poder demostrar que l’extraviament s’ha produït aquí. Sense aquest document degudament emplenat no es pot emprendre cap mena d’acció futura. La companyia es quedarà amb una còpia i el viatger amb una altra, que s’haurà d’adjuntar a la reclamació posterior, juntament amb la targeta d’embarcament.

A continuació s’ha de presentar una reclamació formal per escrit a l’aerolínia. Aquesta disposarà de 10 dies, en el cas de vols nacionals, o 21 dies en cas de vols internacionals, per retornar l’equipatge o declarar oficialment el seu extraviament. Per tant, si passats 21 dies segueix sense aparèixer la maleta, hauràs d’interposar una altra reclamació per pèrdua d’equipatge.

L’aeroport s’encarrega de localitzar l’equipatge en els primers 5 dies de la pèrdua. Després d’aquest període, si encara no s’ha localitzat, el Departament d’Objectes Perduts de la companyia es farà càrrec de realitzar una investigació durant els següents 21 dies.

  • Si la maleta apareix en menys de 21 dies es considera equipatge retrassat. El principi general és cobrir els gastos de primera necessitat com a resultat del retràs de l’equipatge. Un cop rebudes les maletes que anaven amb retard, el termini per demanar una indemnització a la companyia és de set dies. És important guardar factures d’allò que hem anat comprat per demanar una compensació.
  • Passats 21 dies des del vol, la companyia haurà de tractar la reclamació com a pèrdua d’equipatge. D’acord amb la normativa comunitària, l’aerolínia ha de donar una indemnització fins a un màxim de 1350 euros. Per això, és necessari enviar tots els documents de la incidència a la companyia amb la que s’ha viatjat. Convé també elaborar una llista amb tot el que es portava a la maleta, perquè l’aerolínia faci una valoració.
  • En el cas que l’equipatge aparegui fet malbé, moltes aerolínies fan un pagament ajustat al valor de la maleta o els objectes de l’interior que s’han fet malbé.