Recomanacions envers la vaga de Ryanair

Jun 21, 2022Actualitat, Notícies

El personal de cabina de la companyia aèria Ryanair ha convocat una vaga de 24 hores pels dies 24, 25, 26 i 30 de juny i 1 i 2 de juliol de 2022, de la qual se’n preveuen afectacions arreu de Catalunya. Per això, és molt important que els usuaris consultin freqüentment la situació del vol amb l’aerolínia o l’agència de viatges.

Segons s’estableix en la Unió Europea pel Reglament CE 261/2004, si la companyia aèria cancel·la el vol o es produeix un retard superior a les 5 hores, les persones usuàries poden escollir entre la devolució de l’import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu.

En cas que s’opti pel transport alternatiu, Ryanair ha d’oferir menjar, begudes i, si fos necessari, sistemes de comunicació de manera gratuïta fins a la nova sortida. A més, si la sortida és l’endemà o dies més tard, també ha de proporcionar allotjament amb els desplaçaments inclosos.

La normativa comunitària també estableix una compensació econòmica per cancel·lació o retards de 3 hores o més d’entre 250 i 600 €. La quantia oscil·la en funció de la distància del vol, excepte que la línia aèria comuniqui la cancel·lació amb una antelació mínima de dues setmanes.

Distància del vol Vols dins de la UE Vols fora de la UE
Fins a 1.500 km 250 € 250 €
Entre 1.500 i 3.500 km 400 € 400 €
Més de 3.500 km 400 € 600 €

 

Cal tenir en compte que si la companyia ofereix un vol alternatiu que permeti a l’usuari arribar a destí amb poques hores de diferència respecte de l’hora prevista inicialment, la compensació econòmica es reduirà al 50%.

Si Ryanair no compleix el Reglament CE 261/2004, els consumidors poden demanar el full oficial de reclamació en el mateix taulell de l’aeroport o reclamar a l’empresa per algun mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini d’un mes no s’obté resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, es pot contactar amb l’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya per obtenir més informació de com procedir.

 

Per a més informació sobre aquest i altres temes de consum, contacta amb nosaltres a través de la nostra pàgina ocuc.cat, o a Twitter i Instagram.