Des de finals de l’any passat diversos centres d’estètica MED&LASER han tancat a centres comercials de les poblacions de Sant Boi de Llobregat, Sant Quirze del Vallès i Barberà del Vallès.
L’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya està realitzant les gestions pertinents per conèixer la situació actual de l’empresa. A més, l’Ajuntament de Sant Boi, informa dels procediments que han de seguir els clients que s’han vist afectats pel tancament.
Així, es recomana als consumidors i consumidores amb tractaments finançats i no finalitzats, o tractaments totalment pagats i no prestats, entre d’altres, que recopilin tota la informació d’aquest servei, siguin contractes, factures o publicitat.
En funció del mitjà utilitzat per efectuar el pagament, hi ha dues formes de procedir.
Per una banda, si s’ha finançat el tractament amb un crèdit, cal posar-se en contacte amb l’empresa a través del correu electrònic o per correu certificat amb acusament de rebuda. Després, s’ha d’avisar a l’entitat financera adjuntant la reclamació feta a MED&LASER per cancel·lar els càrrecs pendents i, en alguns casos, la devolució de la part ja pagada de la qual no se’n rebrà servei. En cas que no s’obtingui una resposta en un mes, els afectats es poden dirigir al Servei Públic de Consum per resoldre-ho amb una mediació de consum.
Des de l’Organització de Consumidors I Usuaris de Catalunya també podem gestionar aquesta reclamació extrajudicial.
Per altra banda, si s’ha pagat en efectiu o amb targeta de crèdit, primer s’ha de reclamar igualment a l’empresa perquè en quedi constància. De la mateixa manera, si no se n’aconsegueix resposta en un mes, cal adreçar-se a la via judicial (consultar el Servei d’Orientació Jurídica). Si la reclamació no supera els 2.000 euros, no caldrà ni advocat ni procurador.